Velkommen til Korsdalen Barnehage

Korsdalen Barnehage er en foreldredrevet barnehage organisert som et samvirke. Formålet for samvirket er å drive barnehagevirksomhet på Auli i Nes Kommune. Barnehagen er godkjent for 140 barn og er driver sin virksomhet i to separate barnehager, Korsdalen Barnehage sa i Grendehusvegen på Auli, er godkjent for 91 barn og har 5 avdelinger og Korsdalen Barnehage avdeling Hagadalen as er godkjent for 54 barn og har to avdelinger.

Korsdalen Barnehage ble startet 1993 av foreldre på Auli i Nes. Formålet var å drive barnehage på Søndre Auli, Nes Kommune. Den var fra starten en 3 avdelings barnehage, med plass til 45 barn. Den er organisert som et samvirke, med eierstyre som det øverste organ.
Men vi har stadig hatt behov for flere plasser og "det Blå huset" på Auli har nå plass til ca 90 barn.
Barnehagen vår er delt inn i to hoved avdelinger, hvorav administrasjonen og 5 avdelinger er lokalisert i Korsdalen i Grendhusvegen på Auli, mens 2 avdelinger er lokalisert i avdeling Hagadalen, Hagaplassen 1, på Haga.

Korsdalens visjon:

• En barnehage med rom for alle.

Korsdalens verdigrunnlag:

• Individorientert: Et barn som blir kjent med seg selv, blir lettere kjent med andre og har lettere for å godta forskjeller.
  • Brukeren er sentrum: Barn og foreldre er utgangspunktet og innholdet for virksomheten. Vi må i samarbeid med hjemmet jobbe frem mot barnets beste.
  • Fleksibilitet: Når det enkelte barns behov tilsier det, endrer vi rammene og dermed vår praksis.